vineri, 1 aprilie 2011

Un popor vegetal




Mi-am amintit azi, paradoxal, vazînd cum s-a derulat o etapă bărbătească a reformei spitalelor, exact cînd boborul se bucura ca ne scuturaserăm de criză, de o poezie mai veche a Anei Blandiana:

Eu cred ca suntem un popor vegetal.
De unde linistea
În care asteptam desfrunzirea?
De unde curajul
De a ne lasa pe toboganul somnului
Pâna aproape de moarte
Cu siguranta
Ca vom mai fi în stare sa ne nastem
Din nou?
Eu cred ca suntem un popor vegetal –
Cine-a vazut vreodata
Un copac revoltându-se?

2 comentarii:

  1. Genocidul la care asistam resemnati in ultimii 3 ani, fara murmur, fara sovaire, imi intareste convingerea ca suntem "poporul ales" !
    Ales pentru exterminare ...
    Actualii potenti si potentati, defileaza zilnic in fata televiziunilor, demonstrandu-ne cat ne va fi de bine in urmatorii 20 de ani, multumita deciziilor lor de reducere a cheltuielilor bugetare, a disponibilizarilor si a inchiderii spitalelor.
    Am recunoscut in fotografiile publicate, imagini de la spitalul Caritas din Bucuresti, o victima a rechinilor imobiliari patronati de mega spagarul Sorin Oprescu.
    Spre surprinderea mea, nici un politician, de nici o culoare, n-a fost revoltat de inchiderea vreunui spital, de "transformarile" samavolnice impuse de un ministru maghiar si puse in practica de un subministru palestinian, de comasarile inutile, de drama pacientilor lasati fara asistenta medicala sau a personalului medical fortat sa plece din tara.
    Ce sa mai vorbim de "societatea civila", de ONG-urile cu obiective pompoase - aparatorii drepturilor pocientilor, ale drepturilor omului sau ale egalitatii de sansa - sau despre asociatiile profesionale, patronate si sindicate, care nici nu s-au sinchisit de ilegalitatile monstruoase generate de coalitia orangeudmrunpr ...
    Ana Blandiana a fost indulgenta cand ne-a catalogat drept "un popor vegetal" ... suntem un popor impotent, imbecil si imposibil de recuperat.
    Fie painea cat de rea, mult mai bine-i in Germania ...

    RăspundețiȘtergere