duminică, 15 mai 2011

Grădinărit, bucătareală şi mici plimbări

De-abia ne-am întors de câteva minute dintr-o plimbare la barajul Paltinu, la cca 15 km de Câmpina, drumul fiind plin de turiști și de gropi dar locurile cu nimic mai prejos decât meleagurile helvetice. Barajul a împlinit de curând 40 de ani de când a fost dat în exploatare, pare încă în formă- slavă Domnului - iar lacul de acumulare, imens, vara este de-un albastru incredibil și înconjurat de versanți împăduriți, care-și schimbă și ei culoarea funcție de anotimp. Lipsa ploilor din această primăvară a făcut ca nivelul lacului să scadă destul de mult astfel incât, pe o porțiune însemnată, a apărut o plajă cu nisip fin care adună o groază de lume.Dacă aveți drum prin zonă, grăbiți-vă să vedeți minunea asta. Se poate și pescui (mai ales păstrav și clean), unii se plimbă și cu bărcile, mă rog, zona e grozavă, poate un pic aglomerată în weekend dar sînt și niște pensiuni în apropiere(.Bineînțeles că au apărut și niște nesimțiți care și-au făcut case în buza lacului și, mai nou, și tăietorii de lemn.) Am făcut câteva poze, inclusiv  cu ce am gătit azi la prânz- mușchiuleț împletit cu fire de ceapa si usturoi din gradina.
 Si ,cum altfel, o să adaug pozele cu saramura, executată după rețetă proprie, la care visează toți prietenii noștri care au apucat s-o guste. Evenimentul s-a petrecut ieri după ce am plantat răsadurile de roșii, crescute și alintate de doamna Felicia dar și mușcatele curgătoare, pe care le comandăm în fiecare an la Siebertz și cresc exact ca-n reclamele cu pensiuni din Salzburg. Am tuns și micul gazon și am mai aruncat câteva semințe de bănuți albi și roși. Seara, după ce obiectivul saramura a fost lichidat, mi-am condus amicii ce ne-au părăsit cu părere de rău și, apoi, cu motanul Pițurcă la picioare am recitit câteva pagini din Bibliografia generală - Ingeniosul bine temperat- de Mircea Horia Simionescu, într-o ediție retipărită la Nemira de Valentin Nicolau în 92, la peste 20 de ani de când fusese scrisă. Nu mai pusesem mâna pe ea din facultate când circula ferfenițită, de la unul la altul. Delicioasă.
Am un singur regret legat de weekendul ăsta - am fost atât de prins cu tot felul de activități încât realizez că am uitat cu totul de Convenția PDL-ului....
Acum, așa cum am promis, poze -
1.saramura de ieri
2.Mușchiulețul împletit de azi


3.Plimbarea la Paltinu-
E, cam asta a fost.Vă mulțumesc că ați trecut pe aici și să fiți sănătoși.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu