miercuri, 6 iulie 2011

Ză secsi Iurop

Nu mai auzisem de ceva vreme de întâiul președinte al UE - Herman Van Rompuy - așa că mi-a sărit în ochi intenția sa de a vizita Chișinăul. Sînt răutăcios, desigur; chiar acum când scriu pe fugă rândurile astea, îmi amintesc că l-am auzit acum câteva zile vorbind la Varșovia, într-o universitate , dacă nu mă înșel, unde, cu ocazia preluării Președinției UE de către Polonia, le explica studenților că blocul european nu trebuie confundat cu o nouă Moscovă. De altfel, dacă stau și mă gândesc mai bine, după aproape doi ani de mandat (pentru care a încasat deja cca 800 000 E salariu) nu am reținut nimic măcar semnificativ din faptele sau vorbele acestui președinte al consensului, cum fusese el introdus de cei ce l-au propus în funcție.

Si-a început mandatul anunțând într-o întâlnire a bilderbergilor (unde înțeleg că ar fi membru) că are de gând să instituie un nou impozit european, intenție care i-a fost blocată brusc de toată lumea. A urmat un alt moment de înțelepciune când s-a trezit declarând că Turcia nu este o parte a Europei. Pe la începutul anului trecut, prin februarie, a dat o fugă și pe la București prilej cu care a felicitat autoritățile pentru că România a stabilizat economia în plină criză economică - la patru luni au urmat tăierea salariilor și creșterea TVA-ului. Și, pentru că omul (în general) este este o natură complexă și senzitivă, tot prin februarie, martie dl Van Rompuy se simțea oripilat de violențele din Libia. Adică ditamai Președintele UE, omul care a fost numit să reprezinte mai bine de jumătate de miliard de europeni, într-o chestiune de maximă gravitate cum era (este) conflictul din Libia, soldat cu mii de victime, nu are reactii, atitudini ci are feeling-uri, îl încearcă senzații - se simte indispus, chiar speriat, oricum cuprins de o emoție negativă. Dar dacă urmează un prânz ușor cu ciuperci și trufe arondat de un pahar de Meursault, vine și emoția pozitivă iar organismul delicat al dlui Van se echilibrează. Mai vreți pilde ale clarviziunii primului european al uniunii? Mai vă dau, că punga-i plină: în aprilie, anul ăsta, prezicea că Spania și Portugalia vor fi ocolite de criza datoriilor; iar prin mai, atrăgea atenția chinezilor că relansarea Euro a luat avânt și ea reprezintă cea mai puternică și de încredere monedă. Mă opresc aici că mă apucă râsul. Nici n-am să comentez grozăviile acestea pentru că le contrazice atât de tare realitatea încât orice ai spune e de prisos. Așa că, la ora asta ,când vizita la Chișinău e pe sfârșite - mâine Președintele Europei (uau ce titlu!) se va afla la Bratislava - citind și informațiile de pe agenții, mă întreb ce mă amuză mai tare: îndemnul lui Rompuy către moldoveni Rămâneți ambițioși și realiști sau declarația premierului Filat: Moldova va avea de câștigat de pe urma vizitei dlui Rompuy. (Domnu Filat, Rompuy v-a zis rămâneți nu veniți, intrați etc, iar Moldova dacă poate câștiga ceva, va fi datorită reformelor pe care ar trebui să le faceți dvs acasă și nu pentru că vă vine în ospeție Mr Nobody cu soția, capisci?)

Pour la bonne bouche, vă pun la final interpelarea (mai veche, e adevărat și puțin răutăcioasă dar cât de bine zisă) a europarlamentarului britanic Nigel Farage:
O adevărată execuție după care se poate spune că Herman Van Rompuy umblă neîngropat pe cărarile Europei. Insă, chiar dacă viața poate fi scurtă, ridicolul n-are margini: alaltăieri Herman vrând să-și etaleze pro-europenismul, declara pentru BBC: Europa este încă sexy dacă încă continuă să atragă noi membri, încă e în formă.

P.S. Să știți că personajul cu pricina are și un site iar dacă aveți probleme sau întrebări cică vă răspunde în orice limbă pe www.askthepresident.eu. cu subtitlul Scrie-i lui Herman.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu