marți, 4 octombrie 2011

Autodeterminare, minoritati, seccesiuni ilicite

Chiar acuma cand scriu, Adunarea parlamentara a Consiliului Europei dezbate un raport cu un nume ingrozitor de lung si de plat dar cu un continut extrem de interesant, cu atat mai mult cu cat zilele astea se va discuta despre situatia din Kosovo. Documentul il puteti gasi pe site-ul Consiliului Europei (www.coe.int) cu nr 12689, este redactat de o nemtoaica - Marina Schuster - si se cheama Suveranitatea nationala si statutul Statului in dreptul international contemporan: necesitatea unei clarificari.
Ca sa nu va plictisesc si nici sa nu pierd timpul, pentru ca mai am de lucru si nu vreau sa-mi pierd toata seara aici in centrul de presa, am sa va traduc doar cateva citate, ca sa va ispitesc:
"Absenta unei definiri clare a criteriilor relevante privind statutul statului si seccesiunea licita, a favorizat aparitia a numeroase miscari seccesioniste, ceea ce constituie pentru pacea, stabilitatea si integritatea teritoriala a statelor existente si chiar a intregii Europe.[...]
Adunarea considera ca, si in cazul in care dreptul international ar recunoaste dreptul la autodeterminare al minoritatilor nationale si etnice, un astfel de drept nu echivaleaza cu dreptul la seccesiune.[...]In consecinta, toate statele membre sint invitate sa nu recunoasca sau sa sustina autoritatile unor astfel de teritorii aparute in urma unei seccesiuni ilicite si, in special, autoritatile rezultate in urma unei interventii militare straine."
Vedeti ce lucruri interesante au pierdut parlamentarii romani, pe care nu i-am prea i-am vazut in sala , cu exceptia lui G.Frunda care a si combatut cu succes un amendament, potrivit caruia doar popoarele si nu si minoritatile au dreptul la autodeterminare.
P.S Am facut pozele pe care vi le promiteam ieri dar calculatorul asta a fost imun la incercarile mele de a le incarca. Mai fac si revin . Sa aveti o seara frumoasa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu