miercuri, 24 august 2011

Vacanță în Bulgaria

Anul ăsta am fost în vacanță la mare în Bulgaria, la Nisipurile de Aur. Am fost un grup mai numeros, am stat la un hotel civilizat - Arabella - și din aceste motive a fost fain. Mi-am promis să nu mai aleg niciodată variantele all inclusiv sau ultra all inclusiv, nu pentru că mâncarea nu ar fi fost bună, ba chiar a fost grozavă, dar fiind program, ești tentat să-l respecți ceea te și îngrașă, te și împiedică să dai frâu aventurii.
Spre deosebire de nevastă-mea , eu nu sînt un împătimit al mării îmi place mai curând răcoarea și depărtarea de aglomerație a muntelui. Dar doamna Felicia e dependentă de mare, dacă nu a văzut-o într-o vară, nu se simte bine tot anul așa că, o săptămână cel puțin - două, cel mai bine - sînt ale ei.
(Cineva, nu mai știu cine, spunea cam așa :” am ajuns în cele din urmă pe plajele însorite unde ne-am ocupat mai ales să ne ferim pielea de soare, trupurile de apă sărată și lucrurile de nisip”. Yes, it is.Its me.)
Nu mi-am propus să fac nicio comparație cu litoralul nostru cred însă că la vecini e mai multă curățenie, ceva mai puțină țigănie și mai puțini țepari. Una peste alta, nu a fost nici pe departe un concediu nereușit doar că, știți cum e - nimeni nu are nevoie mai mare de-o vacanță decât cel care abia și-a încheiat-o. Așa m-aș fi simțit și eu dacă la întoarcere, venind către Russe - o variantă de drum cât se poate de bună pentru cine pleacă sau se întoarce de la Varna - nu ne-am fi oprit să ciugulim ceva la Nisovo, un locșor de care îmi vorbise cu frumoase aduceri aminte un amic care și-a făcut un obicei de a colinda, măcar o dată pe an , Bulgaria.
Deci - 15 km până la Russe, tot 15 din șoseaua principală, pe un drum care la început nu-ți spune nimic până intri în inima parcului național Rusenski Lom și dai de un sătuc parcă adormit de căldura verii - Nisovo. E situat pe malul râului Lom, într-un soi de căldare plină de verdeață, cu vii, case mici și rare și maluri stâncoase. Când nu te mai aștepți, dai de un complex superb numit Barza neagră (Black Stork), clădit de un arhitect care locuiește în vecinătate. E mult suflet pus acolo și, odată ajuns, ți-e greu să te desprinzi. Camerele simple dar perfect accesorizate, cu paturi albe și odihnitoare, un restaurant cu un bucătar remarcabil și cu prețuri modeste, piscină, saună, jacuzzi, sală de fitness - totul free .Evident că am luat o decizie bună și am rămas peste noapte, ceea ce ne-a încărcat bateriile. Și ca totul să fie de neuitat, ni s-a organizat și o degustare de vinuri la o cramă din imediata vecinătate (Rainoff & Sons).
Vă pun și câteva poze pentru a vă ispiti și mai tare să încercați și o altă variantă de week-end la numai 90 km de București. Să auzim de bine!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu